måndag 23 mars 2009

Normer

Det finns normer kring nästan allt. Och snacka om att de sitter i ryggmärgen!

Idag har jag varit ute på skolturné med teamet i Borlänge. Det var roligt och väldigt intressant. Jag arbetar med normer varje dag i mitt jobb, så visst är det inte ett nytt ämne. Men det är både intressant och roligt varje dag. Jag inser ständigt nya saker.

Nyss här på tåget tog jag fram en paprika och började äta. Jag insåg snabbt att det finns normer kring hur man ska äta en förbannad paprika, och hur man ska äta till exempel ett äpple. Inte på samma sätt i alla fall! Där satt jag med min paprika och fick blickar. Blickar jag aldrig fått om jag tagit upp mitt äpple istället. Spännande, tycker jag!

1 kommentar:

Andersson sa...

En gång, åt jag en lök så. Jag var tonåring. Men ändå.